Klubben

Isabergs ridklubb  - med glädje och gemenskap i fokus och med flera aktiva medlemmar.

Verksamhetsidé

Vi riktar oss till alla hästintresserade som vill lära sig mer om hästar. Här ska finnas möjlighet för alla att utveckla sin ridning efter egna mål och förutsättningar både med och utan egen häst. Vi vill erbjuda en meningsfull sysselsättning med hästen i centrum. I vår goda gemenskap förmedlar vi kunskap med kvalitet på ett säkert sätt. Tillsammans driver vi klubben framåt genom det ideella arbetet.

Värdegrund

Hög standard och pålitlighet - En välskött anläggning med välutbildade hästar och ledare främjar en trygg och säker ridning

Gott bemötande - Alla får vara med och känner sig sedda och uppskattade. Glädje och gemenskap - Glädjen kommer ur en god gemenskap och positiv framåtanda. Alla får vara med och ta ansvar för verksamheten.

BLI MEDLEM

Vi fakturerar våra medlemsavgifter för 2024 via Hippocrates. Du som redan är medlem kommer att få en faktura via mejl. Om du är ny som medlem ber vi dig att registrera dina uppgifter via knappen här nedanför. Lektionsryttare betalar medlemsavgiften i samband med ridavgiften.

2024-års avgifter

Junior (t.o.m. 18 år) 325 kronor/år

Senior 375 kronor/år

Medlemsavgiften betalas årsvis (jan-dec). Om du rider på lektion eller på annat sätt nyttjar Isabergs Ridklubbs anläggning skall du vara medlem. Som medlem i Isabergs ridklubb blir du automatiskt medlem även i i Svenska Ridsportsförbundet. Vårt medlemsregister delas med Svenska Ridsportsförbundet som bl.a. använder det till ett utskick av tidningen Häst & Ryttare.

Verksamhetsområden

Ridskola

- både barn och vuxna

- från nybörjare till erfaren