Anläggningen

lektionsstallet m flagga
lilla banan
stora banan

Två stall och en lösdrift

Lektionsstall med 15 platser, privatstall med 11 platser och lösdrift med 8 platser

Ett ridhus och två utebanor

Ridhus 21x42 m, Lilla banan 20x40 m och Stora banan 40x80 m

Övrigt

Klubbhus med kök, samlingssal, teorisal, 5 rum (19 bäddar), kök, dusch, toaletter, handikappramp

Anläggningskiss

Vägbeskrivning

Ridklubben ligger mitt i byn Öreryd som är belägen utmed RV26 (Nissastigen) mellan Jönköping och Halmstad (11 mil norr om Halmstad och 6 mil söder om Jönköping)

GPS koordinater

Latitud N57˚ 29.508΄  Longitud: E013˚ 40.636΄

Norrifrån

Från Jönköping om du kommer E4, välj  RV40 mot Borås. Ungefär en mil efter Jönköping sväng vänster in på RV26 mot Halmstad. Tag höger första avfarten till Öreryd, mitt i byn ligger ridklubben på höger sida, följ skyltning för parkering.

Från Ulricehamnshållet/Skövdehållet kör norrut på RV40 mot Jönköping, ta höger in på RV26 mot Halmstad. Tag höger första avfarten till Öreryd, mitt i byn ligger ridklubben på höger sida, följ skyltning för parkering.

Söderifrån

Om du kommer E4 söderifrån, ta södra avfarten i Värnamo (vid Mc Donalds), följ skyltning mot Hestra, väg 151. Tag höger in på RV26 innan Hestra och kör mot Jönköping. Tag vänster första avfarten till Öreryd, mitt i byn ligger ridklubben på vänster sida, följ skyltning för parkering.

Österifrån

Från Växjöhållet, kör till Värnamo, följ skyltning mot Hestra, väg 151. Tag höger in på RV26 innan Hestra och kör mot Jönköping. Tag vänster första avfarten till Öreryd, mitt i byn ligger ridklubben på vänster sida, följ skyltning för parkering.

Västerifrån

Från Borås/Göteborg följ skyltning mot Carlskrona väg 27. Ca en mil efter Tranemo vid Mossebo sväng vänster och följ skyltning mot Grimsås/Hestra. Strax innan Hestra tag vänster mot Jönköping och RV26, kör ca 5km. Tag vänster igen mot Jönköping och kör ca 3km innan avfart Öreryd. Tag vänster  första avfarten till Öreryd, mitt i byn ligger ridklubben på vänster sida, följ skyltning för parkering.